2011/02/24

Hey There Delilah - Plain White T's


先週末、出先のブックオフと美容室で流れていた曲。有線だって事も分かってたけど、何処かで聞いたことあるのに、誰だか分からない…。しかも、きっとリクエストだよね・・・じゃぁ有線のHPでも分からないか…と諦めていたのです。
耳に残ったフレーズが"what do you mean..."だけだったので、なかなか見つからない。

で、今日になってもう一度「有線 男性 "what do you mean"」で検索してみたら、Q&Aにひっかかって、やっと分かった次第。

英語の聞き取り、本当に駄目だって思う瞬間ですね。正確には"what do you to me" 検索したってヒットしないわけです(^0^;)
以下、毎度の事ながら訳の練習。



Hey There Delilah / きいてよデライラ


Hey there Delilah
What's it like in New York City?
I'm a thousand miles away
But girl, tonight you look so pretty
Yes you do
Times Square can't shine as bright as you
I swear it's true



Hey there Delilah
Don't you worry about the distance
I'm right there if you get lonely
Give this song another listen
Close your eyes
Listen to my voice, it's my disguise
I'm by your side



Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
What you do to me

Hey there Delilah
I know times are getting hard
But just believe me, girl
Someday I'll pay the bills with this guitar
We'll have it good
We'll have the life we knew we would
My word is good

Hey there Delilah
I've got so much left to say
If every simple song I wrote to you
Would take your breath away
I'd write it all
Even more in love with me you'd fall
We'd have it all

Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me


A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way
Our friends would all make fun of us
And we'll just laugh along because we know
That none of them have felt this way


Delilah I can promise you
That by the time we get through
The world will never ever be the same
And you're to blame



Hey there Delilah
You be good and don't you miss me
Two more years and you'll be done with school
And I'll be making history like I do
You'll know it's all because of you
We can do whatever we want to
Hey there Delilah here's to you
This one's for you

Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
What you do to me.

きいてよ、デライア
NYってどんな感じだい?
僕は1000マイルも離れてるけど、
今夜も君はとっても可愛く見えるよ。
わかってるって?
タイムズスクエアだって君と比べたらくすんじゃうよ。
本当だって!



きいてよ、デライア
こんな距離、心配しないでいいからね。
寂しくなっても、僕が側にいるよ。
また違う歌を歌ってあげる。
瞳を閉じて、
僕の声を聞いて。そう、僕は・・・
君の隣に居るよ。





君が僕にしてくれてること…



きいてよ、デライア
状況が悪くなってるって知ってるよ。
でも、僕を信じて欲しいんだ。
いつかきっと、このギターで稼いでみせるから。
きっと良くなる。
僕らの望んでる生活が出来るはずさ。
良くなるよ。

きいてよ、デライア
言えずにいた言葉が沢山あるんだ。
全てをそのまま歌にして君に贈ったら、
きっと君の息を止めてしまうよ。
歌に込めたんだ。
もっと君は僕に惚れちゃうよ。
きっとそうなるよ。



君が僕にしてくれてること…



1000マイルって結構な距離に感じるけど、
僕らには、飛行機も電車も、車だってある。
他に方法が無ても、僕は歩いて君に会いに行くよ!
友達はみんな、僕らをからかう。
そんな時は一緒に笑っとけば良いんだ。
だって僕らは知ってるだろう?
あいつらは、こんな気持ちを感じた事なんて無いんだから。

デライア、僕は君に約束するよ!
やり遂げるまでに時間が掛かって、
世界が同じままでは有り続けなくても、
それは、君のせいじゃない。



きいてよ、デライア
僕を恋しく思うことだって無くなるさ。
もう2年もすれば、君は学校を修了するんだから。
僕は好きなように人生を歩んでく。
君も知っての通り、僕の歌は君の為にあるんだ。
したいことは何だって出来るんだ。
聞いてデライア、君も一緒だよ。
君の為に歌を贈るよ。



君が僕にしてくれてること…





0 件のコメント:

コメントを投稿